منو سریع
آموزش روشن کردن آتش در کمپ
مطالب مرتبط

آموزش روشن کردن آتش در کمپ

دسته بندی ها
بدون دسته بندی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
8 دقیقه

چه وسایلی همراه داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید در طبیعت‌گردی یا کمپینگ دچار مشکل نشوید و همواره آتش در دسترس‌تان باشد؛ به فکر مهیا کردن لوازم آتش باشید. فندک و کبریت طبیعتا جز اولین گزینه‌هایی است که باید همراه داشته باشید. اما دیگر به چه وسایلی نیاز دارید؟

لوازم کمپینگ

لوازم کمپینگ

  • آتش زنه

برای شعله‌ور کردن آتش به غیر از جرقه اولیه، نیاز به موادی دارید که زود بسوزند و شعله‌ها را گسترش دهند. ژل‌های آتش زنه، الکل، نفت، بنزین و حتی کاغذ و چوب‌های ریز و خشک هم برای این کار مناسب است.

  • هیزم

اصولا به طور عام تمام چوب‌های قابل اشتعال را هیزم می‌نامند. اما اگر می‌خواهید آتشی پایدار و بدون دود داشته باشید، بهتر است هیزم‌های استاندارد تهیه کنید.

جمع آوری هیزم

جمع آوری هیزم

انواع روش‌های روشن کردن آتش در کمپینگ

بهتر است بدانید که ترتیب چیدن هیزم توی اجاق مهم است! خیلی از ما بدون توجه به این نکته چوب‌ها را روی هم انباشته می‌کنیم و نتیجه‌اش می‌شود خاموش شدن آتش و دود بیش از اندازه. اما می‌توانید با چیدن اصولی هیزم تداوم آتش را تضمین کنید.

· هرمی

آتش‌های هرمی برای پخت و پز مناسب است. کافی است ابتدا مواد آتش زنه را روی اجاق پهن کنید و بعد هیزم ها را به صورت هرم با راس مشترک به هم تکیه دهید. در این روش چیدمان هیزم، شعله‌های مواد آتش‌زنه به هیزم‌ها می‌رسد و آتش بیشتر از معمول روشن می‌ماند.

· کابینی

برای درست کردن آتش کابینی، ابتدا باید مواد آتش‌زنه را روی زمین پخش کنید. سپس هیزم‌ها را به شکل مستطیل روی مواد بچینید و آتش را روشن کنید. این نوع چیدمان مدت زمان روشن ماندن آتش را افزایش می‌دهد.

آتش کابینی

آتش کابینی

· مثلثی

برای ساخت آتش مثلثی باید خرده چوب‌ها را با زاویه ۳۰ درجه روی مواد آتش زنه بریزید. در گام بعدی باقی مانده چوب‌ها را دور تا دور اجاق بچینید تا شکل خیمه به خود بگیرد.

روشن کردن آتش در طبیعت بدون فندک و کبریت

اگر کبریت و فندک در دسترس نباشد چکار کنیم؟ در نبود این سایل باید به فکر راه‌های جایگزین باشیم.

· ذره‌بین

همه ما استفاده از ذره‌بین را در دبستان آموخته‌ایم. با استفاده از ذره‌بین، نور خورشید و کمی خس و خاشاک می‌توان آتش روشن کرد. فقط کافی است عدسی را در مسیر نور قرار دهید.

· یخ

شاید عجیب باشد اما می‌توان با استفاده از یخ، آتش روشن کرد! یخ شفاف در کنار اشعه خورشید همان عملکرد ذره‌بین را دارد. می‌تواند نور را در یک نقطه متمرکز کرده و آتش را شعله‌ور کند.

روشن کردن آتش با یخ

روشن کردن آتش با یخ

· سیم ظرفشویی و باتری

گاهی وسایلی که فکرش را نمی‌کنید؛ به دردتان می‌خورد. اگر در سفر برای روشن کردن آتش به مشکل خوردید و فندک و کبریت دم دستتان نبود؛ می‌توانید با استفاده از یک سیم ظرفشویی و باتری آتش روشن کنید. کافی است قطب مثبت باتری را روی سیم ظرفشویی بسابانید. این کار منجر به ایجاد جرقه می‌شود و با استفاده از کمی خس و خاشاک می‌توانید آتش را شعله‌ور کنید.

· بادکنک و آب

بعد از یخ، عجیب‌ترین راه روشن کردن آتش، استفاده از بادکنک و آب است! اگر درون یک بادکنک را با آب پر کنید و آن را مقابل نور خورشید بگیرید، قادر خواهید بود آتش روشن کنید. بادکنک و آب هم همان کارکرد ذره‌بین را دارد. اما باید توجه داشته باشید که از بادکنک شفاف استفاده کنید.

· سنگ چخماق

استفاده از سنگ چخماق روش دیگری برای روشن کردن آتش در دل طبیعت است. ساباندن دو سنگ چخماق به هم تولید جرقه می‌کند.

· چوب و انسان‌های اولیه

حتما در فیلم‌ها و کارتن‌هایی که در رابطه با انسان‌های غارنشین است؛ دیده‌اید که برای روشن کردن آتش به سراغ ساباندن دو چوب به یکدیگر می‌روند. در این روش یک قطعه چوب را روی زمین قرار می‌دهند و چوب دیگری را به شکل یک نیزه کوچک درآورده و روی آن می‌سابانند. هرچند روشن کردن آتش با این روش ممکن است آنقدر طول بکشد که دیگر نیازی به آتش نداشته باشید!

روشن کردن آتش به کمک چوب

روشن کردن آتش به کمک چوب

آتش را خاموش کنید!

راه‌های روشن کردن آتش در کمپینگ را مرور کردیم و حالا نوبت به خاموش کردن آتش است. به هیچ عنوان آتش را به حال خود تنها نگذارید. آتش سوزی‌های گسترده مخصوصا در محوطه‌های جنگلی به دلیل اهمال کاری در خاموش کردن آتش طبیعت‌گردان آغاز می‌شود.

برچسب ها :
تماس ما
09144043696
ایمیل ما
info@palltools.com
آدرس ما
آذربایجان شرقی
فروشگاه اینترنتی ابزار پالادیوم

ابزار پالادیوم فروشگاهی اینترنتی برای خرید انواع وسایل و ابزارآلات صنعتی است ابزارپالادیوم با هدف ایجاد فروشگاه اینترنتی تخصصی ابزارآلات، تجربه سالیان طولانی حضور در بازار سنتی ابزار را هم اکنون با تیم فروش اینترنتی خود همراه کرده و می کوشد با همراهی مشتریان وفادار خود، مرجع پاسخگویی به نیاز متخصصان مشاغل، کاربران خانگی و شرکت ها در زمینه ابزارآلات باشد..

دسترسی سریع
مشترک شوید

در خبرنامه ما ثبت نام کنید

انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما پشتیبانی واتساپ کانال تلگرام ما روبیکا
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری